Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

105 miljoner!!!

Av Ann-Sofie Jönsson - 19 juni 2011 09:58

Igår satte jag mig i fotöljen precis när dragningen av lottoraden gick av stapeln,...wow tänkte jag,...nu är det nog min tur. Tidigare under dagen hade jag lämnat in två rader och en joker. Jag satte mig bekvämt till rätta. Men nej det blev minsann inget till mig. Men desto mer blev det till någon i Borås, 105 miljoner!! Tänk om det hade varit jag, när jag satt där i fotöljen och tänkte tanken att det kanske är min tur,....om det hade varit det,....om jag hade fått de där 105 miljonerna, undrar hur jag hade reagerat. Vad hade jag gjort?






Först och främst hade jag antagligen blivit helt kall och svettig på samma gång,...sen hade jag nog skrikit och sprungit runt,....sen hade jag antagligen ringt några samtal,...men inte för många. Jag hade nog varit ganska anonym. Jag hade lagt ner både facebook och bloggen....det hade jag inte haft tid med. Det första jag skulle ha gjort skulle va att träffa en bankman om hur man ska placera pengarna,....bara det måste ju va hur svårt som helst. Skulle jag lägga dem i madrassen, köpa aktier, fonder, skulle jag investera i guld, tavlor, hus etc,.... antagligen alla dessa alternativ. 105 miljoner är så ofantligt mycket pengar. Vad skulle jag jobba med? Skulle jag jobba? Antagligen med något som jag verkligen vill göra,....måla tavlor och ställa ut dem,...är det att jobba? Rita hus och bygga dem, sälja dem,....Oj vad roligt livet skulle bli,....


I direkt anslutning till vinsten skulle jag förståss åka jorden runt, vara borta i minst ett halvår. Det blir ju problem med barnens undervisning förstås, Amanda kunde ha en privat lärare i form av mig själv (som faktiskt är lärare), Jesper hade det blivit svårare för, han ska ju läsa byggprogrammet på nobelgymnasiet,...Äh, shit the same,...han kan väl börja nästa år,...om han vill följa med,...Timmie har tagit studenten så han kan ju följa med utan problem....


Men nu var det inte jag som vann de där 105 miljonerna,....men drömma får man ju,...för nåndag är det säkert min tur,....tror ni inte det?!


                                             

 
 
Sussilusen

Sussilusen

20 juni 2011 18:07

Drömma får man och förmodligen är det din tur nästa gång......eller min. Lycka till

http://www.sussilusen.blogg.se

Ann-Sofie Jönsson

20 juni 2011 20:42

Ja,vad vore livet utan drömmar och förhoppningar!!! Kram, klart att det är vår tur nångång,..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie Jönsson - 24 september 2011 09:08

Ja,....ibland kan livet riktigt kännas upp och ner eller in och ut! Det är inte riktigt så där som man vill att det ska vara...så där perfekt harmoniskt och trevligt nästan jämt. Med week-ends på SPA och week-ends i Barcelona, en vecka eller två på v...

Av Ann-Sofie Jönsson - 5 augusti 2011 17:50

Så har man gjort Göteborg det här året oxå. Förra året gick vi mer ute på stan, i år blev det femmanhuset och Liseberg. Själv åkte jag ingenting, och njöt i fulla drag av vimlet, att titta på folk och en skön bok på en bänk. Har redan varit på Lisebe...

Av Ann-Sofie Jönsson - 4 juli 2011 21:11

Jag är tacksam   ..för tonåringen som gnäller för att han måste diska, för då är han hemma och inte ute på gatorna.   ..för skatterna jag betalar, för det betyder att jag har ett jobb.   … för att jag måste städa efter en fest, för...

Av Ann-Sofie Jönsson - 7 juni 2011 08:43

så var det sommar igen då,....denna underbara årstid som har så mycket att erbjuda. Sommar, sommar, sommar.....nu i början av sommaren, innan skolorna har slutat, "mellan hägg och syren" är ändå den bästa tiden. Så mycket förhoppningar, så mycket glä...

Av Ann-Sofie Jönsson - 8 maj 2011 18:27

har en sån j-la huvudvärk,....tänk vad livet ibland kan bli totalt upp och ner vänt...som mitt är just för tillfället. Har gått från att ha bott i ett litet fint hus på en liten lugn gata med återvändszon, fåglarna som kvittrar i träden och rådjur so...

Presentation


Välkommen in till mig en stund,...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min nya design?
 1+
 2+
 3+
 4+
 5+

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards