Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Dag 2

Av Ann-Sofie Jönsson - 18 januari 2011 21:25

   Dagens middag! Har fortfarande inte varit i affären och inhandlat mat till bantningen så egentligen ska vi vara glada att jag får ihop något över huvud taget,...dagens middag består av krossade tomater blandat med majs och creme fraiche, lite allehanda kryddor och en skvätt balsamicovinäger. Till det bostongurka, stekt lök, 4 små tomater och 2 grillade korvar "hot dogs",...som sagt ingen höjdarmiddag men jag klarade av att få ihop något utan kolhydrater. Övriga familjen fick pulvermos, så egentligen var ju min middag godare!

    Nu ikväll har jag varit och sett Änglagård tredje gången gillt. Blev inspirerad till fortsatt bantning när jag såg Helena Bergström , j-lar vad snygg hon är - fortfarande. Spelar ingen roll att hon har blivit medelålders, hon har ett så speciellt utseénde som jag tycker tilltalar,.....Bättre se ut så än sådär "perfekt" som annars anses vara skönhet. Eller vad tycker ni? Helena Bergström är väl skitsnygg? Filmen i övrigt var faktiskt ganska trallvänlig,...d.v.s gemytlig, typisk svensk sommarfilm. Man hade ett leénde på läpparna genom hela filmen - kanske för att Helena har ett leénde på läpparna mest hela tiden.

    Den fick mig också att tänka på tiden,...eftersom den gör tillbakablickar då och då genom hela filmen och man påtagligt ser vad gamla vissa har blivit som t.ex Sven Wolter. Det är bra att bli påmind om det så att man kan leva NU och ta tillvara på varje tillfälle,....allt räknas! Ha en bra kväll;.....ses i morgon eller någon annan dag,...och Susanne, hur mycket har du egentligen gått ner och hur länge har du hållit på? Ska vi säga först till -10 kg vinner?

 
 
Sussilusen

Sussilusen

19 januari 2011 10:19

Pulvermos är ju ingen höjdare så din mat var definitivt godare. Jag började med GI i lördags och har gått ner 0.9 kg. Nästan 1 kg på fyra dagar alltså. Jag är med på utmaningen. först till -10 kg för det är ungefär dit jag tänkt mig. Vad vinner vi då? Vi får tänka ut nåt bra.

http://www.sussilusen.blogg.se

Ann-Sofie Jönsson

19 januari 2011 16:20

Vi kan gå ut och äta en god middag och den andre betalar,...Anita kan följa med som gemensam vän! Jag ska erkänna här och nu att jag började närma mig 80 kg i julhelgen och fick panik!!! Jag med mina 159 cm ska inte väga mer än högst 63 kg. Så 10 kg räcker inte för mig....I morse vägde jag 76,9,...men -10 kg när jag väger 66,9 kommer jag i alla fall att stå ut med mig själv på ett helt annat vis än idag!!! Din kommentar har hjälpt mig framåt så att jag klarar av en dag till,...tänkte faktiskt äta ostkaka till kvällsmat, vet inte om det är ok enligt GI men jag undviker bröd i så stor utsträckning som möjligt:-))

 
Sussilusen

Sussilusen

19 januari 2011 16:31

Jag tänkte också på att den som förlorar bjuder på middag. Då tar vi det och det vore kul om Anita följde med tycker jag. Nu kämpar vi på. Ett tips; köp Lauritzons nya bok, 6 kilo på 6 veckor. Många bra recept.

http://www.sussilusen.blogg.se

Ann-Sofie Jönsson

20 januari 2011 09:52

10 kg för mig från dagens datum blir 66,9 kg,...vad blir ditt,...kanske inte vill lämna ut det här,...kram:-))

 
Ingen bild

Bea

19 januari 2011 19:21

Duktiga ni är!!! Go go go, tjejer!!! Vilken bra idé att köra en tävling... Det sporrrar bra! Tänk bara på att du är 40 nu, Ann-Sofie, så du kan inte begära av dig själv att du ska se ut som en 20-åring! Fixar du att gå ner 5 kg är väl det bra?
Kram

Ann-Sofie Jönsson

20 januari 2011 09:51

Nej,...det var därför jag skrev att 63 kg är bra för min kropp. Annars hade 55 kg varit mer lämpligt,...om jag hade varit yngre alltså! Hoppas verkligen att jag lyckas gå ner till 63 kg innan sommaren! Kram :-))

 
Sussilusen

Sussilusen

20 januari 2011 19:44

Min målvikt efter -10 kg är 59 kg. Min ingångsvikt i lördags (15/1) var alltså 69 kg.

http://www.sussilusen.blogg.se

Ann-Sofie Jönsson

21 januari 2011 10:23

Ok...då är du smalare än mig,...är du lika lång? 159 cm...Jag vägde 76,3 i morse så det går åt rätt håll,...gudskelov för de´....Förr vägde jag alltid runt 61 - 64 kg och gick jag över 64 var de´banting direkt!! Vet inte vad som hände när jag slutade röka...det kändes som om jag gick upp 10 kg på ett litet kick,...och sedan 5 kg till på några år...Hemskt! Har haft f.m fika på jobbet nu...det blev ett rött äpple...men ikväll ska jag på tre-rätters så det blir till att hålla igen på lunchen. Får nog oxå hålla mig nykter annars vet man inte vart det barkar i morgon,...bakfyllehungrig!!!

 
Veronica

Veronica

20 januari 2011 23:23

Heja heja tjejer!!:)

http://veronicabloggar.blogspot.com

Ann-Sofie Jönsson

21 januari 2011 10:23

Tack så mycket,...behöver hejas på för att vara motiverad!

 
Sussilusen

Sussilusen

22 januari 2011 08:07

Jag är också 159 ;)

http://www.sussilusen.blogg.se

 
Affi

Affi

22 januari 2011 19:48

Såg här att jag vägde 76,9 som ingångsvikt, trodde att det va´77,9....då har jag ju bara gått ner 6 hg.....:-(

http://affitankar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie Jönsson - 24 september 2011 09:08

Ja,....ibland kan livet riktigt kännas upp och ner eller in och ut! Det är inte riktigt så där som man vill att det ska vara...så där perfekt harmoniskt och trevligt nästan jämt. Med week-ends på SPA och week-ends i Barcelona, en vecka eller två på v...

Av Ann-Sofie Jönsson - 5 augusti 2011 17:50

Så har man gjort Göteborg det här året oxå. Förra året gick vi mer ute på stan, i år blev det femmanhuset och Liseberg. Själv åkte jag ingenting, och njöt i fulla drag av vimlet, att titta på folk och en skön bok på en bänk. Har redan varit på Lisebe...

Av Ann-Sofie Jönsson - 4 juli 2011 21:11

Jag är tacksam   ..för tonåringen som gnäller för att han måste diska, för då är han hemma och inte ute på gatorna.   ..för skatterna jag betalar, för det betyder att jag har ett jobb.   … för att jag måste städa efter en fest, för...

Av Ann-Sofie Jönsson - 19 juni 2011 09:58


Igår satte jag mig i fotöljen precis när dragningen av lottoraden gick av stapeln,...wow tänkte jag,...nu är det nog min tur. Tidigare under dagen hade jag lämnat in två rader och en joker. Jag satte mig bekvämt till rätta. Men nej det blev minsann i...

Av Ann-Sofie Jönsson - 7 juni 2011 08:43

så var det sommar igen då,....denna underbara årstid som har så mycket att erbjuda. Sommar, sommar, sommar.....nu i början av sommaren, innan skolorna har slutat, "mellan hägg och syren" är ändå den bästa tiden. Så mycket förhoppningar, så mycket glä...

Presentation


Välkommen in till mig en stund,...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min nya design?
 1+
 2+
 3+
 4+
 5+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards