Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

tankar i natten...

Av Ann-Sofie Jönsson - 23 januari 2011 00:48

Nu är det mitt i natten och jag sitter här vid datorn och funderar...funderar över livet. Jag blev inte miljonär idag heller....bara att gå till kneget på måndag igen...men först ska jag njuta av en ledig dag till....en helt underbar söndag utan krav och måsten. Det är därför jag kan sitta här mitt i natten och filosofera. Igår kväll var jag hos fina Jessica och åt en riktig brakmiddag. Otroligt trevligt, det är sådana tillfällen som gör livet en aning ljusare så här i vintermörkret! Längtar faktiskt en ening efter ljus och värme nu. Det skulle vara mycket angenämt att få sticka iväg mot sydligare breddgrader.....men det får bli en annan gång, när ekonomin ser lite ljusare ut än nu. Årets fattigaste helg är precis avverkad sa de på radion förut...löning den 25 eller 27 för de flesta,....men jag har ju turen att ha både barnbidrag och bidragsförskott så jag har lite klirr i kassan både 20, 25 och den 27 så det är väl mer synd om andra. Men någon utomlandresa kan jag inte klämma in i budgeten för tillfället. Men den som spar han har,....jag håller faktiskt på att spara till en Thailandsresa. Ska försöka att komma iväg nästa jul och nyår och skippa julfirandet och paket. Hoppas också att jag har gått ner mina 15 kg fram tills dess. Då kan jag verkligen unna mig en resa som belöning, både efter slitet men viktnedgången och att jag har lyckats att sluta röka. Nej nu ska jag krypa till kojs och försöka få min skönhetssömn,....ska inte gå upp före tio i morgon. Natti natti:-)

 
 
Veronica

Veronica

23 januari 2011 08:49

Jag håller tummarna för dej och dina planer, men känner jag dej rätt så fixar du det. Du är ju en tös med jävlar anamma i, så detta går vägen vettu! Ha inte för bråttom bara:)

http://veronicabloggar.blogspot.com

Ann-Sofie Jönsson

23 januari 2011 10:59

Ja,...jag känner mig själv som en tjej med jävlar anamma...men livet har satt sina spår och jag känner mig trött...men jag hoppas på att jag har den styrkan som krävs, och med hjälp av mina bloggvänner och alla andra runt omkring mig går det lättare. Men jag ska säga det att det är INTE lätt för det sitter som berg!

 
Sussilusen

Sussilusen

23 januari 2011 16:31

Jag tror att du klarar det för du har inte för bråttom, då kommer det att gå bra vet du. Lycka till

http://www.sussilusen.blogg.se

Ann-Sofie Jönsson

23 januari 2011 19:21

hoppas hoppas:-))

 
Ingen bild

Bea

23 januari 2011 20:33

Oj, här var det ny design! Snyggt! :)

Självklart fixar du de där kolona utan problem! Men jag säger som de andra: Ha inte för bråttom! Då går du bara upp igen!
Å, Thailand... Inte så dumt, du! ;)

Kram.

Ann-Sofie Jönsson

23 januari 2011 20:54

Tack Bea, de där kilona sitter tyvärr som berg....men jag ska verkligen göra ett tappert försök. Måste bara komma igång och röra på mig, det är först då som ämnesomsättningen kommer igång!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie Jönsson - 24 september 2011 09:08

Ja,....ibland kan livet riktigt kännas upp och ner eller in och ut! Det är inte riktigt så där som man vill att det ska vara...så där perfekt harmoniskt och trevligt nästan jämt. Med week-ends på SPA och week-ends i Barcelona, en vecka eller två på v...

Av Ann-Sofie Jönsson - 5 augusti 2011 17:50

Så har man gjort Göteborg det här året oxå. Förra året gick vi mer ute på stan, i år blev det femmanhuset och Liseberg. Själv åkte jag ingenting, och njöt i fulla drag av vimlet, att titta på folk och en skön bok på en bänk. Har redan varit på Lisebe...

Av Ann-Sofie Jönsson - 4 juli 2011 21:11

Jag är tacksam   ..för tonåringen som gnäller för att han måste diska, för då är han hemma och inte ute på gatorna.   ..för skatterna jag betalar, för det betyder att jag har ett jobb.   … för att jag måste städa efter en fest, för...

Av Ann-Sofie Jönsson - 19 juni 2011 09:58


Igår satte jag mig i fotöljen precis när dragningen av lottoraden gick av stapeln,...wow tänkte jag,...nu är det nog min tur. Tidigare under dagen hade jag lämnat in två rader och en joker. Jag satte mig bekvämt till rätta. Men nej det blev minsann i...

Av Ann-Sofie Jönsson - 7 juni 2011 08:43

så var det sommar igen då,....denna underbara årstid som har så mycket att erbjuda. Sommar, sommar, sommar.....nu i början av sommaren, innan skolorna har slutat, "mellan hägg och syren" är ändå den bästa tiden. Så mycket förhoppningar, så mycket glä...

Presentation


Välkommen in till mig en stund,...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min nya design?
 1+
 2+
 3+
 4+
 5+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards