Alla inlägg under januari 2011

Av Ann-Sofie Jönsson - 30 januari 2011 20:58

helgen blev ungefär precis så som jag planerat den....förutom att jag satte mig i baren på cazanova på lördagkväll och drack en öl! Restaurangen var proppfull och sorlet från glada människor fyllde atmosfären. Jag tittade mig omkring och såg på alla uppklädda damer, herrar, unga kvinnor och män....ingen som jag kände igen...men det var skönt att sitta där en stund och ta igen sig, det hör ju inte till vanligheterna nu för tiden. Nu väntar en ny vecka, nya möten och nya utmaningar,...spännande! Ha en bra vecka...tills vi ses igen:-))

Av Ann-Sofie Jönsson - 27 januari 2011 21:35

Sitter här i sena kvällen hemma hos brorsan och väntar på att Jesper ska bli klar med sin sena innebandyträning denna torsdag den 27 januari 2011. Känner mig dödstrött, det svider i ögonen och jag skulle vilja lägga mig och sova på studs. Undrar när den tiden kommer, då jag kan sova ut ordentligt. Även om jag har möjlighet så är jag antagligen så uppe i varv att jag sover inte speciellt länge ändå. Livet är allt mycket slit och släp.....börjar känna mig trött....riktigt trött....kanske kan sova ut på lördagmorgon, i alla fall till kl halv tio. Amanda har badminton halv elva så det är ju en tid att passa. Men på söndag kan jag sova längre för då ska Amanda sova hos kusinerna och det är ingen tid att passa förrän efter middag. Då ska jag minsann passa på att sova. Någon som har något bra tips på hur man gör för att sova länge....typ till tolv?

 

Nu är det ungefär 40 minuter kvar tills jag ska hämta pojkarna, sen är det två träningar som jag slipper att köra, sen är det min tur igen. Uh vad skönt det skulle vara att bara rå om sig själv. Massage och spa....det ska jag unna mig när jag får råd. Kanske när jag får tillbaks på skatten. Ska deklarera såld bostadsrätt och med avdrag för installation av kamin så blir det förlustavdrag. Sedan blir det väl att få tillbaks lite på all bensin man kör upp och kanske lite på att man har betalat för mycket skatt, förhoppningsvis.....då ska jag unna mig en week-end på spa....när jag lägger huvudet på kudden om en och en halv timme ca halv tolv, ska jag tänka på det...drömma mig bort. Kanske drömmer mig ännu längre bort till en strand någonstans, där jag hör vågorna skvalpa mot strandkanten. Där solens strålar smeker min kind. Där inga måsten finns....är det paradiset kanske. Måste jag var död då?

Av Ann-Sofie Jönsson - 23 januari 2011 20:56

   Hej mina facebookvänner och bloggvänner....vill ni vara så vänliga och gå in och rösta på min "nya bloggdesign", ge från 1+ till 5+...ni är anonyma, omröstningen är längre ner till höger här på sidan....kram på er:-))

Av Ann-Sofie Jönsson - 23 januari 2011 11:00

     

Nu börjar Amandas rum ta form. Det är verkligen inte en dag för tidigt. Hon har tidigare haft ett kryp-in bakom tvättstugan. I och för sig inte så illa eftersom det fanns ett fönster där men det var trångt när kompisar kom och hälsade på.

Av Ann-Sofie Jönsson - 23 januari 2011 00:48

Nu är det mitt i natten och jag sitter här vid datorn och funderar...funderar över livet. Jag blev inte miljonär idag heller....bara att gå till kneget på måndag igen...men först ska jag njuta av en ledig dag till....en helt underbar söndag utan krav och måsten. Det är därför jag kan sitta här mitt i natten och filosofera. Igår kväll var jag hos fina Jessica och åt en riktig brakmiddag. Otroligt trevligt, det är sådana tillfällen som gör livet en aning ljusare så här i vintermörkret! Längtar faktiskt en ening efter ljus och värme nu. Det skulle vara mycket angenämt att få sticka iväg mot sydligare breddgrader.....men det får bli en annan gång, när ekonomin ser lite ljusare ut än nu. Årets fattigaste helg är precis avverkad sa de på radion förut...löning den 25 eller 27 för de flesta,....men jag har ju turen att ha både barnbidrag och bidragsförskott så jag har lite klirr i kassan både 20, 25 och den 27 så det är väl mer synd om andra. Men någon utomlandresa kan jag inte klämma in i budgeten för tillfället. Men den som spar han har,....jag håller faktiskt på att spara till en Thailandsresa. Ska försöka att komma iväg nästa jul och nyår och skippa julfirandet och paket. Hoppas också att jag har gått ner mina 15 kg fram tills dess. Då kan jag verkligen unna mig en resa som belöning, både efter slitet men viktnedgången och att jag har lyckats att sluta röka. Nej nu ska jag krypa till kojs och försöka få min skönhetssömn,....ska inte gå upp före tio i morgon. Natti natti:-)

Av Ann-Sofie Jönsson - 18 januari 2011 21:25

   Dagens middag! Har fortfarande inte varit i affären och inhandlat mat till bantningen så egentligen ska vi vara glada att jag får ihop något över huvud taget,...dagens middag består av krossade tomater blandat med majs och creme fraiche, lite allehanda kryddor och en skvätt balsamicovinäger. Till det bostongurka, stekt lök, 4 små tomater och 2 grillade korvar "hot dogs",...som sagt ingen höjdarmiddag men jag klarade av att få ihop något utan kolhydrater. Övriga familjen fick pulvermos, så egentligen var ju min middag godare!

    Nu ikväll har jag varit och sett Änglagård tredje gången gillt. Blev inspirerad till fortsatt bantning när jag såg Helena Bergström , j-lar vad snygg hon är - fortfarande. Spelar ingen roll att hon har blivit medelålders, hon har ett så speciellt utseénde som jag tycker tilltalar,.....Bättre se ut så än sådär "perfekt" som annars anses vara skönhet. Eller vad tycker ni? Helena Bergström är väl skitsnygg? Filmen i övrigt var faktiskt ganska trallvänlig,...d.v.s gemytlig, typisk svensk sommarfilm. Man hade ett leénde på läpparna genom hela filmen - kanske för att Helena har ett leénde på läpparna mest hela tiden.

    Den fick mig också att tänka på tiden,...eftersom den gör tillbakablickar då och då genom hela filmen och man påtagligt ser vad gamla vissa har blivit som t.ex Sven Wolter. Det är bra att bli påmind om det så att man kan leva NU och ta tillvara på varje tillfälle,....allt räknas! Ha en bra kväll;.....ses i morgon eller någon annan dag,...och Susanne, hur mycket har du egentligen gått ner och hur länge har du hållit på? Ska vi säga först till -10 kg vinner?

Av Ann-Sofie Jönsson - 17 januari 2011 22:44

Oj vilka snygga tapeter, och oj vicket snyggt rum Jeppa har fått!! Äntligen klar,...nu är det Amandas rum i morgon...(Timmies gamla). Sen är det Amandas gamla krypin som ska bli förråd och städskåp. Efter det tar vi köket och badrummet!    Här kommer jag att sitta så fort jag får chansen. Mår jag psykiskt dåligt går jag in på Jeppas rum......

  

GI

Av Ann-Sofie Jönsson - 17 januari 2011 14:16

Så var då dagen här då jag sa att jag skulle börja med GI. Morgonen började jag med en slät kopp kaffe, förmiddagen ett äpple, lunchen en tallrik med grönsaker och tre falukorvsskivor.

    Nyss hemkommen från jobbet med en lätt huvudvärk och den vanliga eftermiddagströttheten funderade jag på vad jag skulle ta till kaffet? Det blev en bit chokladtryffel. Något för att kvickna till....i brist på 70% choklad fick det bli detta. Någon som har något bra tips på mellanmål när man kör GI? Jag kan väl inte säga att jag kör GI blint men jag undviker potatis och pasta. Till kvällsmat runt 18 ska jag äta grönsaker och köttbullar. Sedan får det bli vatten resten av kvällen.

     Nu j-lar ska jag gå ner i vikt......ska åka utomlands som belöning....till något varmt land. Uh vad härligt att känna solen som värmer i ansiktet. 2011 ska bli ett riktigt bra år!

 

Presentation


Välkommen in till mig en stund,...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min nya design?
 1+
 2+
 3+
 4+
 5+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards